Werk ! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Simone Bruin - WaarBenJij.nu Werk ! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Simone Bruin - WaarBenJij.nu

Werk !

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

25 Januari 2014 | Australië, Sydney

Bijnaaaaaa had ik toch mijn jetlag laten winnen... Na de hele dag de stad verkend te hebben was ik stiekem toch wel een beetje moe. Ik ging terug naar het hostel rond 5 uur en daar was ik me toch een uurtje in slaap gevallen. Ik had de moed al bijna opgegeven maar gelukkig heb ik mezelf nog uit bed getrokken anders was ik waarschijnlijk midden in de nacht wakker geworden. Heerlijk sfeertje hangt er in zo'n hostel, ik had al snel Engelse en Ierse maten gemaakt en binnen no time stond ik als een echte backpacker goon (hele goedkope wijn uit een doos) op straat te drinken. Daarna zijn we nog even op stap gegaan. Prima eerste avond !

De volgende dag was ik veelste vroeg wakker (komt toch die jetlag weer aanzetten he) Maar dat kwam goed uit want ik had maar één missie vandaag en dat is werk zoeken ! Ik had mijn armband om, geluksleutelhangers (dankjewel lieve collega's en Silke en Basje) die avond ervoor al aan m'n tas geknoopt en vastberaden was ik om een baan te zoeken. Eerder kon ik ook niet relaxen. Die dag ervoor had ik al een tijdje in de bibliotheek gezeten, te zoeken op internet. Maar ik zag serieus door alle bomen het bos niet meer. Ik had in het hostel al advertenties zien hangen van een organisatie travellers at work. Ik denk ik ga er gewoon langs om te kijken wat ze te bieden hebben.

Eenmaal daar aangekomen heb ik een tijdje met een hele aardige gast gekletst, die me het een en ander heeft uitgelegd. Je kan 6 maanden lid worden van hun organisatie voor 60$. Alleen members kunnen reageren op de 630 banen die dit moment bij hun online staan. Hij pushte helemaal niet en stelde nog wat andere gratis websites voor om werk te zoeken. Maar mijn oog was natuurlijk al gevallen op een advertentie in het hostel, bij hun organisatie. Denk er nog even over na zei hij voordat je zomaar lid wordt, want wij kunnen niks garanderen. Je zal het toch allemaal zelf moeten doen, but it narrows it down for you. (Jeetje krijg nou al moeite met Nederlands)

Ik zag het allemaal wel zitten, wat heb ik ook te verliezen voor 10$ in de maand. Hup snel terug naar de bieb en lid geworden, ik heb daar de hele middag gezeten om m'n cv zo goed mogelijk over te zetten op hun site, en solliciteren maar ! Ik had 7 soortgelijke sollicitaties de deur uitgedaan en kreeg al vrij snel reactie. De volgende ochtend had ik zelfs al meerdere keuzes. En ja hoor de leukste is natuurlijk weer het verste weg. Helemaal in het noorden vlakbij Cairns, 2800 Km van Sydney vandaan om precies te zijn !! Maargoed ik wil toch overal in Australië zijn geweest, dus waarom niet meteen goed beginnen. (zie foto voor job description) (kids even vertaling vragen)

Ik moet zo ie zo nog minimaal een week in Sydney blijven om te wachten op mijn sofi nummer en bankpas die ze naar het hostel sturen, hopelijk zijn ze er donderdag. Dat zou perfect zijn want mijn hostel is tot vrijdag geboekt.

Dus eindelijk kon ik wat zon gaan pakken, want door al het geregel heb ik nog geneens tijd gehad om te tannen.. Insmeren, bikini aan en naar Bondi beach, dacht ik. Eenmaal buiten gekomen was het "best fris" voor het strand. Het waaide, was half bewolkt en maar 23 graden. (Ik klink alweer lekker verwend) Dus heb ik besloten lekker in het park te gaan chillen. Waar ik nu heerlijk met een boekje en muziekje lig. Morgen ga ik toch met een hoop gasten naar Bondi beach om te feesten, Australia Day !! (Soort koninginnedag van Australië) Jeeeej dat belooft wat !

Nou dat was alweer heel snel een berichtje van mij haha maar ik moest het toch weer ff kwijt allemaal.

Love u all !! Heel veel liefs Simone

  • 25 Januari 2014 - 09:55

    Janine:

    Dit is een goed begin voor ons van het weekend, ik zou wel weten waar voor ik zou gaan, helemaal te gek. Je bent een kanjer. Love from Zeeland.

  • 25 Januari 2014 - 10:47

    Demelza:

    Hey Simone,

    Dat zijn al 2 super verhalen, heerlijk om te lezen! Heel veel plezier!

    Liefs, Demelza en een dikke kus van Meike en Lieke.

  • 25 Januari 2014 - 11:05

    Evelien:

    Hey Simone,

    Wat leuk om je ervaringen te lezen. En je bent gelijk lekker actief.
    Klinkt wel gek hoor een baan 2800 km verderop. Hier betekent dat ff naar Spanje reizen.
    Veel plezier! Groet Evelien en Mees

  • 25 Januari 2014 - 11:07

    Nikita:

    Hoi Simone,

    Wat fijn dat je kan gaan werken!!!!
    Ook veel plezier bij Australia Day.
    Nog heel veel suc-6 verder....

    XXXXXX Nikita♥♥♥♥♥


  • 25 Januari 2014 - 16:38

    0pa En Oma Le Bruin:

    Hoi Simone. Weer genoten van je reisverslag.Als ik het geweten had , hadden wij ook nog wel iets leuks gehad voor je geluksarmband. Wat de taal betreft, je moedertaal raak je nooit kwijt! je zult wel eens naar een uitdrukking moeten zoeken als je weer terug bent, maar voor de rest is het vooral dat mensen interessant willen doen.Kus en groetjes van ons.Opa en Oma.

  • 26 Januari 2014 - 16:15

    Anja Lanser:

    Ha Monus helemaal te gek dat je er nu toch bent hè? Ton ik ik wensen je een wàànzinnige tijd daar .Dat gaat je vast lukken Big hug Ton en Anja.

  • 27 Januari 2014 - 21:39

    Sandy:

    Heee simone!

    Fijn dat je reis zo goed is gegaan en erg leuk om je verhalen te lezen!
    Flink gefeest op Australia day?! haha
    Heel veel plezier daar en geniet ervan.

    Liefs Sandy.

  • 08 Februari 2014 - 13:53

    Margôt:

    Heej lieve Simone!!

    Fijn dat je al helemaal ingeburgerd bent daar ;) haha

    Kei leuk om je verhalen te lezen! Ben alweer benieuwd
    naar je volgende avonturen!!

    Geniet ervan en denk af en toe in dat heerlijke zonnetje
    eens aan ons ;)

    Liefs,

    Margôt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Simone

Actief sinds 26 Nov. 2013
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 10240

Voorgaande reizen:

21 Januari 2014 - 30 November -0001

Australie enzo

Landen bezocht: