Farmlife Part 2 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Simone Bruin - WaarBenJij.nu Farmlife Part 2 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Simone Bruin - WaarBenJij.nu

Farmlife Part 2

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

15 Februari 2014 | Australië, Cairns

De laatste dagen op de boerderij heb ik gewoon nog maar het beste ervan proberen te maken. Zondagmiddag hebben de gastjes me meegenomen naar het dichtstbijzijnde dorpje Chillagoë voor een paar biertjes in de lokale dorpskroeg, op de terugweg reed ik met een andere gast mee die al 3 jaar voor hun werkt. Hij heeft een dikke 4x4 wagen waar mijn auto denk ik wel 3 keer in past. (Compleet met koelkast en al) Tijdens de terug reis vroeg ie of ik wou rijden, maar natuurlijk, die kans laat ik me niet voorbij gaan. Stuur aan de andere kant, 1 lange grint weg (dus hoef niet te stressen of ik wel aan goeie kant rij) en het was een automaat dus piece of cake. Haha dat was wel super leuk lekker rondgassen daar in de outback. Ik zal proberen of ik dat filmpje online krijg (weg-zicht en gezicht-zicht) want ik ging op een gegeven moment toch ff iets te hard en de weg was ineens een dikke afdaling en daarna weer recht omhoog.. Dus na alle kanten op gezwierd te zijn kreeg ik hem gelukkig achterstevoren zonder schade tot stilstand. Ik dacht dat ik toch wel iets banger zou kijken tijdens die leipe actie haha maar nee hoor Simone staat er lachend op terwijl we keihard "uit de bocht vliegen"

Dinsdag goed nieuws !! Ze moesten ongeveer 800 koeien en kalven uit een veld verzamelen. Geen veldje zoals we bij Nederlandse boeren gewend zijn nee haha vraag me niet hoe groot maar denk ongeveer net zo groot als heel Eindhoven ofzo. 1 helikopter, 2 man op de grond met crossmotors, 2 man op quads en dan nog ongeveer 10 honden die de boel bij elkaar moet zoeken en dan vervolgens bij elkaar moeten houden. En ik mocht mee met de helikopter !! Maarliefst 5 uur meegevlogen, wat is dat super gaaf zeg ! Dat verveelt echt werkelijk geen enkele minuut ! Zoo gaaf hoe zo'n ding achteruit kan vliegen, stil kan hangen, en echt alle kanten op kan vliegen. Hoe wilder hoe beter, lijkt echt één grote achtbaan !! En vooral op het eind als ie die beesten moet opjagen dicht bij de grond en tussen de bomen in, echt super gave ervaring. Die gast was versteld dat ik nog niet duizelig en zee/wagen ziek was (hoe noem je dat in de lucht ?!) maar het kon mij allemaal niet wild genoeg. Toen alle koeien verzameld waren en we ze bij elkaar moesten houden zodat ze begeleid kunnen worden naar de farm (helikopter moet dan beetje afstand houden anders schrikken ze weer teveel) zagen we een hond rennen, dus hij roept over die zender: Robbie hebbie al je honden ? Naar mijn weten antwoordde ie wel heel erg snel met ja, later zei ie ook dat ie ze amper geteld had. (Echt niet normaal hoe ze hier met honden omgaan, zijn werkhonden wordt me dan verteld, Caesar Milan hebben ze ook serieus nog nooit van gehoord)
En die cowboy gastjes op de motor dachten meteen oh ooh die arme Simone... Hij pakt z'n geweer tussen z'n benen vandaan, begint die helikopter te besturen met z'n knie (!) en begint ie als een gek de achtervolging en die hond af te knallen. OMG !! Heb ik weer.. Paar schoten later keek ik naar beneden en lag daar een dooie hond. (Later begreep ik waarom en zag ik bij sommige kalven half afgeknauwde Demi-style oren en missende staarten)
Net toen ik dacht dat het allemaal niet gekker kon worden, vroeg ie: Wil jij een stukkie sturen ?! Dat laat ik me natuurlijk geen 2 keer zeggen !!
Hoppakee eerste vliegles. Ik was een natuurtalent zei ie en hij loog echt niet, want blijkbaar vertrouwde hij zijn leven volledig toe aan mij, en dacht ik een paar keer: moet je je hand niet ff wat dichterbij het stuur houden... Voor het geval dat ik dalijk iets fout doe ?!?! Maar ging super goed en dat was echt een super gave ervaring dat ik gewoon dat ding voor 10 minuten loop te besturen (hij had nog wel pedalen bij z'n voeten voor links/rechts aan de achterkant, maargoed) Geloof mij dat gevoel is echt zoo super gaaf, 100 x beter dan die knopjes indrukken bij GTA 5 !!

Gelukkig betrok Robbie de vent van het gezin me wat meer bij werkzaamheden en heb ik paar ochtenden mee geholpen met de koeien. Met een echte cowboyhoed op jawel haha, wel zo handig voor de hitte ((want jeeej me gehoopte voorspellingen kwamen uit en heb alle dagen van de week zon zon zon gehad (35 graden ik klaag niet) ik ben btw echt zwart sorry bas zo zwart was ik nooit))
Maar was wel interessant om mee te maken moet ik zeggen. 1 middag kalven, moeders en weeners gesorteerd zoals hun ze noemen ((te groot voor bij moeder te blijven, dus krijgen neusring (zodat ze geen melk meer kunnen drinken) en moeten in apart gebied)) en de volgende ochtend meegeholpen om 480 kalven lopende band door te sturen door allemaal aparte hokken en gangen naar hun, zodat ze (echt smerig om te zien) de kalven 1 voor 1 ff castreren, brandmerken en die horens afsnijden. Interessant maar wel beetje jammer want dat leidde tot een dikke winkelhaak op de bovenkant van me chille zwarte vans schoentjes :'(
Maargoed dan denken we maar collect moments, not things hè..

Op woensdag toen ik precies een week daar was, en desondanks alle gave ervaringen was me lonely anti socialize en verveling, internet en mobiel loze gevoel niet veranderd. (Zo 2014)
Wat kunnen sommige mensen zich toch altijd lekker anders voordoen dan dat ze werkelijk zijn. Bah bah wat heb ik daar een hekel aan en ik kan mezelf wel voor me hoofd slaan dat ik daar niet doorheen gezien heb zeg..
Want toen ik het ging vertellen tegen de oh zo volwassen en super aardige vrouw van het gezin, begon ze me meteen al in het begin hele tijd te onderbreken: Oh dus je wilt hier niet zijn, en: Zeg gewoon ja of nee of je hier wilt zijn. Heeeeel kinderachtig vond ik haar gedrag, d'r 2 jarige dochter had nog volwassener gereageert dat weet ik zeker. Maargoed ik ga me niet verlagen tot dat gedrag en bleef gewoon normaal uitleggen dat het niet aan hun lag, maar dat ik gewoon een sociaal hardwerkend mens ben, hier ongelukkig van wordt en dat ik liever ook nog wat wil verdienen zodat ik nog kan rondreizen. Ik zei ook nog voor de grap dat ik op de verkeerde baan had gesolliciteerd en beter op een baan van die cowboy gastjes had kunnen solliciteren. Denk maar niet dat je een jilleroe bent hoor kreeg ik terug gesnauwd.. Okeee.. Even later stormde ze boos naar binnen (waar ze waarschijnlijk d'r kalmeringstabletten moest slikken ofzo) en kwam even later weer iets rustiger naar buiten. Ik opnieuw alles uitgelegd en haar eraan herinnerd waar we het de 1e dag allebei over eens waren, dat we altijd eerlijk tegen elkaar moesten zijn. En toen was het ineens goed en ging ze vragen of één van de jongens me niet naar het dorpje Chillagoë wou brengen (want dat vertikte ze en liet ze duidelijk merken ook) Ik mocht de computer gebruiken voor bus tijden te kijken en voor nieuw werk te zoeken... ? Oké wazig.. Naja vrouwennnnn...
"Nee totaal onbegrijpelijk ik ben juist heel erg gesteld op m'n privacy en afzondering vind ik heerlijk hier.." Waarom hang je dan in hemelsnaam de hele dag door aan de telefoon vroeg ik me nog af..
Maargoed die gast van die 4x4 zei meteen al (hun kennen mij ondertussen ook wel) oh ik ga vrijdag toch naar Cairns dus dan kan ze wel met mij meerijden, scheelt weer een hoop gedoe en geld met de bus. Top !
Haha en ook zo typisch. Nadat ik het woensdag verteld had, had ze ineens een heeeeeele lange waslijst met klusjes die ik nog de laatste dagen moest doen.. Naja doe maar gewoon Simone jij wou je niet vervelen. Karma pakt haar nog wel..

Toen we op de terugweg stopte in de lokale dorpskroeg in Chillagoë, had het nieuws zich allang verspreid. "Ohhh dus je houdt niet van ons land" kreeg ik al meteen naar me hoofd gesmeten van de bezopen vaste klanten, haha en ik maar denken dat Son en Breugel erg was..
Die gast was trouwens een uur later aangehouden door de politie voor DUI, haha komt toch die karma weer kijken hè met je vooroordelen ;)
Maargoed ik ben eruit gestapt in Mareeba waar ik na 2 dichte motels toch maar in een hotel ingecheckt ben. Al het fruitpluk werk zit hier toch in de buurt, heeft geen zin weer helemaal terug naar Cairns te gaan voor mij.
Is wel ff wennen moet ik zeggen, haha het is maar een 30 dollar hotel maar ik geniet ff lekker van de luxe... In welk bed zal ik strakies in slaap vallen, kan gewoon kiezen vandaag. Heerlijk die simpele dingen in het leven.. En het beste van alles, geen uitchecktijd yess eindelijk weer een keertje uitslapen,
I love my life !!

Nouja ik kan in ieder geval vast 10 dagen farmwork afkruisen.. Nog 78 dagen te gaan ;)
Het is super heerlijk om weer terug in de bewoonde wereld te zijn. Het gejank, geschreeuw en gepiep van al die lieve hondjes tolt nog wel steeds door me arme hoofje rond, het liefste had ik ze allemaal meegenomen en gered uit die hel waar ze in moeten leven. Ze voelen zichzelf zelfs te goed om teken te verwijderen uit hun huisdier honden.. Laat staan ze een keer te aaien.. Ik weet zeker dat ik gemist wordt daar, door alle hondjes in ieder geval, dat is zeker !!
Pappie en Suus doen jullie mijn lieve Demi pemi extra veel knuffelen, aaien, kussen en aandacht geven van mij. Gewoon omdat het kan. Love you lieve Demi ik mis jou !!!!

  • 15 Februari 2014 - 11:09

    0pa En Oma Le Bruin:

    Hoi Simone. Geniet van het leven, het duurt maar even1 En dat doe je .genieten. Tevens doe je een schat aan ervaring en mensenkennis op, daar heb je je hele leven profijt van. Liefs en groet van Opa en Oma.

  • 16 Februari 2014 - 12:29

    Ina:

    Hoi Simone,
    Wat heb jij al in korte tijd veel meegemaakt. Ik ben benieuwd waar je nu weer terecht komt. Maar eerst even lekker bijkomen van je boerderij-avontuur. Je bent wel een "stoere Bep", hoor!
    Veel plezier en succes maar weer met je volgende klus. Groetjes van ons allevier, doei doei!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Simone

Actief sinds 26 Nov. 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 10233

Voorgaande reizen:

21 Januari 2014 - 30 November -0001

Australie enzo

Landen bezocht: