Aangekomen ! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Simone Bruin - WaarBenJij.nu Aangekomen ! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Simone Bruin - WaarBenJij.nu

Aangekomen !

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

23 Januari 2014 | Australië, Sydney

Hallo allemaal !

Even een eerste berichtje om te laten weten dat ik veilig aangekomen ben. De reis is super verlopen, van de eerste 12 uur durende vlucht ben ik misschien 2,5 uur wakker geweest, dus ik was lekker fit in Kuala Lumpur (Maleisië)
Mijn tussenstop duurde 12 uur dus ik had genoeg tijd om de stad te verkennen. Meteen de eerste beste wc opgezocht om die warme kleren uit te trekken, poe poe dat is even wennen ineens van 5 naar 35 graden. Ik heb de trein naar het centrum gepakt, vanuit daar alles gelopen en een beetje de toerist uitgehangen. Kwam natuurlijk al meteen Hollanders tegen bij de Petrona Twin Towers. Zo'n klein landje maar het maakt niet uit welke plek ik op de wereld bezoek, ik loop ze altijd tegen het lijf !

Wat een heerlijk sfeertje hangt daar toch, overal brommers en super druk, iedereen super vriendelijk, overal eettentjes met koks op straat, en als je met minderwaardigheidscomplexen loopt is het een aanrader om daar als blanke/blonde heen te gaan hahaha, jeetje ik heb nog nooit zoveel sjans op een dag gehad, zelfs de politie tuuterde me gewoon na.. Hele mooie stad, erg leuk om daar geweest te zijn en yesss hij telt officieel mee ! Nu kan ik Maleisië ook van me kaart afstrepen :)

http://www.travbuddy.com/maps/2633911

Toen ik eenmaal weer in het vliegtuig zat om vervolgens 8 uur naar Sydney verder te vliegen, was ik gesloopt. Hele vlucht geslapen. Ideaal, want toen ik in Sydney aankwam was het daar alweer donderdag 7 uur sochtends. Dus ik heb officieel me jetlag verslagen jeeej ! Het viel me allemaal reuze mee bij de douane, al het personeel erg vriendelijk, niet eens naar papieren van me visum ofzo gevraagd, een schattig hondje even gesnuffeld aan me bagage en ik kon zo verder aan het echte avontuur beginnen !
De trein naar St James station gepakt en vanuit daar 5 minuten gezocht naar m'n hostel. Ik kan pas om 1 uur inchecken dus ik heb me zware tas daar achter gelaten en ben een beetje de stad gaan verkennen.

Op dit moment zit in Hyde Park een Subway broodje te eten, heerlijk in het zonnetje. Ik heb meteen even een bankrekening geopend en een Australische simkaart gehaald. Strakies even mijn sofi nummer aanvragen en dan maar eens naar werk zoeken !

Ik moet nog wel even wennen aan mijn plek op de weg hier, links lopen ipv rechts en goed opletten welke kant ik op kijk met oversteken, want je wordt zo voor je slippers gereden als je even niet op let.
Mijn witte huidskleurtje valt blijkbaar toch niet zo op hier, want ben al een paar keer om de weg gevraagd door toeristen hier haha. En ik kon het ze toevallig nog uitleggen ook.

Ook ben ik in de goeie week aangekomen want zondag is het hier Australia Day. Heb al gehoord dat ik dan op het strand moet zijn, heel veel gezelligheid en vuurwerk. Ik kreeg net ook alweer een folder in me hand geduwd van een gratis openlucht muziekfestival. Ik ben benieuwd !

Het voelt toch nog steeds allemaal "iets te normaal" Ik heb nog steeds niet het besef waar ik weer allemaal in verzeild ben geraakt :) Misschien teveel gereisd of het lijkt zo normaal omdat ik hier al jaren heb naar uitgekeken.. Geen idee. We kijken het nog even een weekje aan ;)

Erg leuk dat jullie me allemaal volgen :) Ik hou jullie zeker op de hoogte !
Love u all, dikke kus en veel liefs Simone.

PS: Bedankt voor de onwijs handige kadoos lieve maten, ik heb m'n telefoon al 3 x opgeladen aan die externe batterij, erg fijn want ben ook nog geen stopcontact tegengekomen de laatste 2 dagen !!

  • 23 Januari 2014 - 07:01

    Linda:

    Hoi Simone,

    Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen! De reis kan nu echt beginnen! Succes en veel plezier meid!

    X Linda

  • 23 Januari 2014 - 09:01

    Janine:

    Hoi Moon nou met de tegenwoordige technieken heb ik je van voet tot voet mgen volgen, het avontuur gaat beginnen en let op mijn woorden, je hebt vast zo werk. Dikke knuf en kus,

  • 23 Januari 2014 - 11:47

    Ina:

    Hoi Simone,
    Fijn dat de reis zo super is verlopen. Succes met het zoeken naar werk. Ben heel benieuwd naar al je avonturen, leuk dat het tegenwoordig zo makkelijk is om iemand te "volgen". Heel veel plezier, geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende verslag. Groetjes vanuit Hardinxveld

  • 23 Januari 2014 - 16:56

    0ma En Opa Le Bruin:

    Hoi Simone, Fijn dat je heelhuids bent aangekomen, houden zo!Je redt het wel.We zijn benieuwd naar je verder avonturen. Kus en groeten van Opa en Oma le Bruin.

  • 23 Januari 2014 - 18:42

    Dave:

    veel succes in australië
    groetje dave

  • 23 Januari 2014 - 19:23

    Bianca:

    Lieve Simone....

    Mannnn wat is het raar zonder jou!! We missen je nu al ontzettend! Heb je verhaal vanmiddag voorgelezen aan een aantal kids en ze waren nu al vol aandacht aan het luisteren en vonden het nu al spannend :)
    Misschien voelt het wel "zo normaal" omdat je helemaal op je plekje bent :P Ik kan niet wachten op nog meer spannende verhalen "op z'n Simone's" en af en toe wel je Brabants blijven oefenen hè!

    Enjoy every minute! Xx Bianca

  • 23 Januari 2014 - 19:24

    Willem:

    Fijn dat alles zonder probleem verloop. Ik begin een beetje jaloers te worden. Kus pap

  • 23 Januari 2014 - 23:12

    Yessica:

    He Simone,
    Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen!
    Nu kan het echte genieten beginnen!
    Als je nu al meteen zo'n goed gevoel hebt, dan kan het alleen maar Beter worden meid!!
    Heeeeeeeel veel plezier en succes met het zoeken van een baantje!
    Ik ga je verhalen sowieso bijhouden :D
    Kuss Yessica

  • 25 Januari 2014 - 10:57

    Nikita:

    Lieve, lieve, lieve Siimone,

    Fijn dat je het zo leuk vindt!!!
    Ik mis je wel heel erg, de altijd vrolijke Simone is nu gewoon in Australië!!!
    En wow wat heb jij toch leuke verhalen
    Nog heel veel plezier in Australlië!!!!


    XXXXXXX Nikita♥♥♥♥♥

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Simone

Actief sinds 26 Nov. 2013
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 10242

Voorgaande reizen:

21 Januari 2014 - 30 November -0001

Australie enzo

Landen bezocht: