Roadtrip Perth - Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Simone Bruin - WaarBenJij.nu Roadtrip Perth - Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Simone Bruin - WaarBenJij.nu

Roadtrip Perth - Darwin

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

20 Januari 2015 | Australië, Darwin

Roadtrip Perth - Broome - Darwin

Na ongeveer 4 maanden in Perth gewoond te hebben was het tijd om doei te zeggen. Mijn visum loopt 23 januari af en ik wou graag nog de westkust zien voordat ik het land uit moet. Een vriendin Isabelle die in hetzelfde hostel woont en Marloes een vriendin uit Eindhoven die ook al een tijdje in Perth was, waren wel in om mee te gaan. Ik was verbaasd dat we nog 4 andere travelmates vonden die het avontuur wel met ons aandurfde.
Want ja, welke gek gaat nou de westcoast trippen midden in de zomer, de super heetste tijd van het jaar.
Zonder airco.
Midden in het regenseizoen.

Het was wel lastig om doei tegen Perth en de mensen te zeggen want ik heb daar zo'n super leuke tijd gehad, maar ook blij dat ik weer aan een nieuw avontuur kan beginnen.
Dit motto is dan ook in de ranglijsten gestegen: No goodbyes, it's see ya later alligator !

Met 2 Duitsers, een Amerikaanse gast, 4 Nederlandse meiden en 2 auto's was de roadtrip crew compleet en vertrokken we zodra we waren bijgekomen van oud en nieuw.

Omdat we 6000 km hebben gereden in ongeveer 2 weken tijd en suuuuper veel gedaan hebben een korte samenvatting haha dit was weer een onvergetelijke roadtrip !!!

- Kamperen op het strand
- Op rare rotsen geklommen die overal de grond uitsteken
- Mensen wegjagen op campgrounds met muziek speakers
- Op shell beach 20 pogingen tot panorama foto's in het water maken zodat iedereen erop staat
- Met ze alle tegelijk bommetjes in het familie zwembad maken en dan roepen: the big kids have come out to play !
- Nieuwe superhandige lifehacks leren van locals die aan het vissen zijn
- Wilde dolfijnen voeren en vlakbij zwemmen
- Van eten beroofd en achtervolgt worden door hongerige emu's
- Plantenspuitsproeiers aanschaffen om een beetje die warme wind uit het raam en geen airco in de auto te compenseren
- Zwaar geluk hebben en net op tijd 4 nieuwe banden op de auto geknald voordat ze onder ons knalden
- Snorkelen met schildpadden, haaien, octopussen, stingrays en gigantische vissen
- Honderden en honderden kilometers van de routes afrijden om ff te checken en dat ook maar gezien te hebben
- Rotsen bij verschillende watervallen beklimmen en vanaf zo hoog mogelijk eraf proberen te springen
- Elke keer lopen stressen over waar noord nou is en waar de zon dan opkomt. Net of dat half uurtje langer schaduw het toch wel uit je tent gekookt worden iets dragelijker maakt..
- Aantal keer keihard op de rem en net op tijd stil komen te staan voor dikke koeien paarden kangaroes en ander wildlife midden op de weg, omdat we toch eigenwijs zijn om in het donker te rijden.
- Overal gewoon kamperen en toch zwemmen met hoog krokodillengevaar
- Boomerang gooien met gevoelstemperaturen van 50 graden en je afvragen waarom je je kapot zweet
- Het onderweg toch voor mekaar krijgt om vaker dan normaal in een hostel te douchen
- Toch de routes naar het noorden rijden die mogelijk allemaal afgesloten zijn door overstromingen
- Schuilen met ze 6e in een 2 persoons tentje zonder bovenlaag (te warm) omdat er 100derduizenden insecten overal om je heen zitten.
Overal.
Niemand mag de tent uit.
- Midden in de nacht midden op de snelweg liggen, gewoon omdat het kan
- Expres tijd rekken in benzinepompen en winkels om af te koelen van hun airco
- Je afleert om te schrikken als je een dier dood rijd, want 10 roadkills per dag is niks.
- Vliegen worden je beste maten. En dat zijn er veel.

Eenmaal in Darwin aangekomen waren we erg blij dat we een zwembad en slaapkamers met airco hadden, het was bijna verleidelijk om de hele dag op bed te liggen.

Ondertussen is iedereen weer z'n eigen weg gegaan en ben ik alleen nog over in Darwin. Paar daagjes nog genieten hier en dan begint het volgende avontuur alweer.
Nieuw Zeeland working holiday visa en enkele reis Auckland in the pocket. Lets do this !

Love Simone

• 20 Januari 2015 - 08:36

Mathijs:

Leuk leuk simoontje. . Have fun. .. Ik spreek je volgende week in mijn nachtdienst wel weer! ;)
    Groetjes

• 20 Januari 2015 - 09:03

Janine:

Leuk hoor geniet er lekker van en goeie reis naar new Zeeland en doe de groetjes aan Frans en Thea, maar we spreken elkaar vast nog wel voor die tijd. kus mam.

• 20 Januari 2015 - 12:59

Melanie:

Heeyyy Simone,

Heerlijk om te lezen dat je zoveel bizarre avonturen beleeft. Op naar het volgende avontuur in New Zeeland.
    Heel veel plezier! Groetjes Melanie en je krijgt de kusjes van Silke.

• 20 Januari 2015 - 19:59

Pappa Willem:

Weer een leuk verslag vol met te gekke belevenissen en rariteiten. Have Fun In NZ. Pap

• 20 Januari 2015 - 21:22

Ina:

Hoi Simone,
    Leuk verslag weer. Heel veel plezier in Nieuw-Zeeland en groetjes vanuit Hardinxveld!

• 22 Januari 2015 - 17:09

Oma Le Bruin:

Hoi Simone, Weer genoten van je verslag. Gedraag je niet al te aso, de kerk in het midden houden, je weet nooit hoe dat nog eens uitpakt in je voordeel. Groetjes en kus van Oma.

• 27 Januari 2015 - 21:03

Erik:

Groetjes uit Breda
    Geniet van je reis in Nieuw-Zeeland.