Onderweg - Reisverslag uit Perth, Australië van Simone Bruin - WaarBenJij.nu Onderweg - Reisverslag uit Perth, Australië van Simone Bruin - WaarBenJij.nu

Onderweg

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

02 November 2014 | Australië, Perth

Op Wintersport in Australië

Je moet er wat voor over hebben.

Vanuit Adelaide in 3 dagen tijd ongeveer 24 uur in een bus slapen 1500 km door 4 verschillende staten, overnachten op Melbourne station en bij wildvreemde mensen in Canberra (die ik weer kon via 2 onbekende meiden uit woestijn bij Alice Springs)

Maar dan heb je toch wel echte sneeuw in Australië. Het was naseizoen in September maar het sneeuwde gelukkig de eerste 2 dagen dat ik aan kwam, dus verse sneeuw !
Je moet je nou niet zo'n gigantisch uitgebreid skigebied voorstellen zoals in de Alpen ofzo maar het voelde wel super cool om bergen met sneeuw te ervaren in Australië.
De eerste dag meteen het gebied verkennen en plankgas naar beneden roetsjen, voordat ik dalijk geen vrijheid meer had en aan de cursus begon. De cursus duurde 4 dagen waarvan laatste dag examendag.
Na een ochtend flink boarden had ik bijna elke lift toch wel gehad en hoopte ik stiekem dat er ergens nog een andere berg zou zijn of dat ik gewoon de kaart niet goed snapte.
Nee, ik ben maar verwend met de Alpen zo dichtbij Nederland.
De cursus was super interessant en heel veel van geleerd.
Na zoveel jaren snowboarden dacht ik dat ik het toch aardig onder de knie had.. Haha. Zoveel dingen die je jezelf verkeerd aanleert, niet normaal.
En best heel lastig om sommige dingen af te leren. Maar na 4 dagen hard werken kon ik mezelf trotse eigenaar van me snowboard instructor certificaat noemen. Ik was zo blij dat ik het gehaald had want ik ging natuurlijk domme fouten maken op examendag omdat je stiekem toch wel een beetje zenuwachtig ben.
De dag erna had ik nog een hele dag voor mezelf om te boarden dus daar heb ik goed van genoten.

Toen ik na de 3 daagse reis weer terug in Adelaide was, kwam ik erachter dat ik voor het eerst in m'n leven tegelijkertijd een flipflop tan op me voeten en een goggle tan op me gezicht had.
Wauw. Only in Australia.

De Engelse meid moest helaas weer terug naar huis, dus de 2 Franse meiden hadden op mij gewacht in Adelaide en we zochten iemand om de auto op te vullen, zodat we goedkoper naar Perth kon rijden.
Dat was niet moeilijk, na een berichtje op Facebook hadden we keus.
Hun hadden die Engelse gast al ontmoet in Adelaide dus we konden nog een nachtje in een echt huis slapen voordat we weer aan de volgende roadtrip begonnen.

4000 kilometer langs de kust af. Heerlijk gevoel om weer gewoon te kunnen rijden zonder om te hoeven draaien. Mooi weer, mooie uitzichten, kampvuur elke avond op gratis kampeerplekken langs de weg.
We kwamen nog een super aardige vent tegen bij een klein lokaal benzinepompje in de middle of nowhere. Beetje kletsen met die vent en hij gaf ons mooi 4 dikke vers gevangen zalmen. En ja daar was ik zelfs blij mee. Die avond verse zalm in aluminiumfolie op het vuur.
Ik weet niet wat er met m'n viseetfobie is gebeurd, maar die ben ik onderweg ergens verloren denk ik.

Na ongeveer 2 weken waren we in Perth aangekomen en waren we net op tijd voor een verjaardagsfeest. We waren uitgenodigd bij een oud schoolgenootje van het grafisch lyceum die ik ongeveer 10 jaar niet gezien had. Dat was gezellig Perth binnen komen.

De volgende dag ingecheckt in een hostel waar we de auto gratis voor de deur konden parkeren.
Ideaal, stad dichtbij en alles op loopafstand. Strand is kwartiertje met de auto hier vandaan.
M'n eerste missie was een baan zoeken om m'n lege Australische bankrekening weer aan te vullen.
Dat was snel geregeld, binnen 3 dagen startte ik als nanny bij een gezin thuis. Ik moest zelfs 4 andere gezinnen weigeren omdat ik al zo snel een baan had.
Super goed getroffen, hele aardige en relaxte mensen, 6 kinderen en een super schattige hond, gigantisch huis met een groot zwembad in de tuin in een dikke wijk aan het water.
Ze hebben ook een farm waar ik soms werk een uurtje buiten de stad, dat is al helemaal groot. Onvoorstelbaar. Een menmade billabong met duikplank en boomhut, een dam met gigantisch veel water waar die kids spelen op zo'n gigantisch opblaasbaar glijbaan klim ding in de zomer.

Ik ben daar nu al anderhalve maand aan het werk en het bevalt prima. De uren zijn helemaal ideaal van maandag tot vrijdag ongeveer 40 uur in de week. En met 22 dollar per uur heb ik helemaal niks te klagen. Het leven is goed. De zomer komt eraan hier maar heb het eigenlijk nooit echt koud gehad. Zomer betekent hier ook kerst en oud en nieuw, heerlijk gevoel dat ik nergens over na hoef te denken en wel zie waar ik weer beland.


Love you all liefs Simone

  • 02 November 2014 - 14:32

    Yessica:

    Hoi Simone,
    Klinkt allemaal weer zo gaaf!!
    Als ik jou verhalen steeds lees dan denk ik altijd: dat is nou echt genieten van het leven!
    Fijn dat je zo'n leuk gezin hebt gevonden, dat maakt het geld verdienen ook leuk he haha..
    Ben weer benieuwd naar je volgende verhaal..Volgens mij gaan dat er nog veel worden en blijf jij de komende jaren nog minstens daar haha
    Geniet er nog van meis!!
    Kuss Yessica

  • 02 November 2014 - 16:18

    Charity :

    Love it!

  • 02 November 2014 - 18:36

    Wendy En Nes:

    Wauw Simone, een beter leven kan volgens mij bijna niet! Het klinkt echt super gaaf! Dat je moet genieten hoef ik geloof ik niet meer te vertellen... ;)

  • 02 November 2014 - 21:21

    Ina:

    Hoi Simone, wat leuk om te lezen dat je het nog steeds zo goed naar je zin hebt. Wat maak jij ontzettend veel mee, heel bijzonder! Werk ze, veel plezier en succes verder, ben benieuwd wat je hierna weer gaat verzinnen ........ groetjes

  • 06 November 2014 - 10:50

    Oma Le Bruin:

    hoi simone, eindelijk weer een verslag van je wederwaardigheden. dat vind ik heel erg leuk om te lezen. je geniet er van met volle teugen en dat moet je zo houden. groetjes en kus van oma.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Simone

Actief sinds 26 Nov. 2013
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 10248

Voorgaande reizen:

21 Januari 2014 - 30 November -0001

Australie enzo

Landen bezocht: